チャンピオンズリーグマガジン #29アラン・ケネディー

アラン・ケネディー(Alan Kennedy)
リヴァプール 1978−1985


アラン・ケネディーです
1981年と84年の決勝戦でゴールを入れました


ナレーション
81年の決勝は1対0で競り勝って優勝。84年はPK戦にもつれこんだ



私は志願してキッカーになったのではありません
試合後にファガンが僕のところへやってきて「大丈夫か?」と聞かれたので、「大丈夫だ」と答えたら「じゃあPKに出ろ」と言われたんです


私はPKが苦手だったのでまさかと思いましたよ
自分のシュートが勝負を左右するとも思いませんでした


ティーブニコルが外し・・・
ローマのグラジアーニ(GRAZIANI)も外し
コンテも決められず・・・


私に重責がのしかかりました
練習はしたものの誰も実際にPKになるとは思ってもいませんでしたし、私はハンセンといったメンバーがいる中でPKを失敗してばかりしましたから


ファガンに指名された時は本当に驚きましたよ


自分が蹴る番になって選手たちを見たら手で顔を覆ったり手を合わせて祈ったりしていました
きっと私が外すだろうと思っていたんでしょうね
もちろん自分なりに決める自信はありましたよ


ボールがネットを揺らした瞬間、言葉では言い表せない喜びを感じました
本当に嬉しかったですね
自分にとって最高の瞬間の瞬間だったとしか言えません


イスタンブールでの幸運を祈っています。ぜひ21年前の栄光を取り戻してください




アラン・ケネディ
Alan Kennedy: Left Back (1978 - 1985)
Date of Birth: 31/08/54
Birthplace: Sunderland
Debut : 19th August 1978 v Queens Park Rangers (H) Football League Division One: Won 2-1
1st team games: 356
1st team goals: 21
Other clubs: Newcastle United, Sunderland, Hartlepool, Beerschot (Belgium), Wigan Athletic
International caps while with Liverpool: 2
International goals while with Liverpool:
Honours with Liverpool: First Division Championship 1978/79, 1979/80, 1981/82, 1982/83, & 1983/84, League (Milk) Cup 1981, 1982, 1983 & 1984, European Cup 1981 & 1984, Charity Shield 1979, 1980 & 1982
PROFILE
Assured of an enduring niche in football history as the only British player to score winning goals in two European Cup Finals. His first was the only one of Liverpool's 1981 meeting with Real Madrid in Paris.
Three years later it was the England left back's spot kick in the penalty shoot-out against Roma in their opponents' own Olympic Stadium, that brought the prestigious trophy to Anfield for a fourth time.

Nicknamed 'Barney Rubble' by the Kop after the character in television's "Flintstones", he was defender of power and pace with a menacing left foot, either delivering inviting crosses or unleashing one of his fierce trademark shots. Kennedy, like Terry McDermott, was a member of the Newcastle side that lost 3-0 to Liverpool in the 1974 FA Cup Final.

Yet he too revealed sufficient talent to impress the Anfield staff and Bob Paisley - who as a boy in County Durham used to buy fish and chips from Kennedy's mother, paid £300,000 to sign him in 1978 as replacement for Joey Jones. He joined his hometown club Sunderland in 1985, moved on to a number of other clubs and is now an after-dinner speaker as well as running coaching schools.
http://www.liverpoolfc.tv/team/past_players/players/kennedy/